Özelleştirilmiş WPCMS

Hemen Tasarım sitesinden
Gezinti kısmına atla Arama kısmına atla

Bu Madde Taslak Durumundadır. Gelişimi devam ediyor...

Hemen Tasarım Nedir?[düzenle | kaynağı değiştir]

Kişi, kurum ve kuruluşlara çeşitli hazır web site paketleri üzerinden web site hizmeti veren, mevcut siteler için SEO uyumlu makale, simge ve çeşitli araçları sunan e-Ticaret platformudur. Bünyesinde Sözlük, Wiki, CMS, Blog, Sıkça Sorulan Sorular, Reklam Servisi, Site Tanıtım ve Arama Motoru gibi çeşitli hizmetler barındırır. Hemen Tasarım, önceden ihtiyaç duyulabilecek hizmet, ürün ve özellikleri kurgusal paket halinde müşterilerine sunar. Sipariş/Talep dahilinde paket içeriğinde belirtildiği gibi site hazırlanıp sunulur. Genel itibarıyla Alan adı - Hosting dahil hizmet kapsamında faaliyet gösterir. Wordpress, HTML-CSS, PHP Script, JS Script, Joomla, Drupal, Wix, Open Card, uCoz, uKit vb. birçok hazır web site sistemiyle ve buna ek olarak yerli çözümlerle web site hizmeti verir. En önemlisi de kendi geliştirdiği WP CMS isimli özelleştirilmiş içerik yönetim sistemi ile web siteleri hazırlar ve müşterilerine sunar.

WP Nedir?[düzenle | kaynağı değiştir]

WP, "Word Press" kelimesinin kısaltmasıdır. Wordpress isimli içerik yönetim sistemi için de kullanılır. Hemen Tasarım, bu kısaltmayı İngilizce "Web Page" (Ağ Sayfası)kelimelerinin kısalsması olarak kullanır.

CMS Nedir?[düzenle | kaynağı değiştir]

İngilizce "Content Management System" sözcüklerinin kısaltması olarak "CMS" kullanılır. İçerik Yönetim Sistemi demektir. CMS, dijital içerik üretmek ve web sayfaları oluşturmak için geliştirilmiş hazır içerik yönetim yazılımıdır.

WPCMS Nedir?[düzenle | kaynağı değiştir]

Hemen Tasarım Logosu

Hemen Tasarım WP CMS, PHP diliyle geliştirilmiş Wordpress içerik yönetim sisteminin özelleştirmesi ve kapsamlaştırmasıdır. İhtiyaç duyulabilecek birçok element, öğe ve unsur tek bir paket ve sistem yapısıyla sunulmuştur. Hazır web site yapım ve yönetim sistemidir. Kişi, kurum ve kuruluşlara blog, forum, wiki, e-ticaret vb. çeşitli türde web site yapımına imkan sunar. HTML, CSS, JS, PHP vb. birçok yazılım ve arayüz dilini desteklemektedir.

WPCMS'nin Farkı[düzenle | kaynağı değiştir]

Sürekli gelişen, güncellenen ve dünyanın en yaygın kullanılan yazılım dillerinden olan PHP ve Wordpress isimli içerik yönetim sisteminin alt yapısı kullanılarak gekiştirilmiştir. İhtiyaç duyulabilecek birçok öğe ve unsur özelleştirilmiş, Türkçeleştirilmiş olarak sunulur. uKit ve uCoz CMS ile benzer nitelikle işlev göstermesi amaçlanmıştır.

Genel Özellikleri[düzenle | kaynağı değiştir]

  • Yönetici Panel Giriş URL’si: https://www.siteadi.com/yonetim
  • Temel Çekirdek Dili: PHP
  • Kullanılan Yazılım ve Arayüz Dilleri: PHP, Javascript, CSS, HTML vb.
  • Uygun Web Site Türleri: Blog, Wiki, Forum, e-Ticaret – Mağaza, Haber, Sözlük, Arama Motoru vb.
  • Düzenleyici: Blok, Klasik, Gelişmiş, Sürükle Bırak, Kodlama, Kısa Kod vb.
  • Eklenti/Modül Desteği: WordPress, HTML, CSS, JS, Ajax, Jquery, PHPScript, Woocommerce, Script vb.
  • Tema Desteği: WordPress, HTML, CSS, Blogger, Woocommerce, Landing Page vb.

Soru ve Yanıtlar[düzenle | kaynağı değiştir]

Kurulumu: Şu an için Hemen Tasarım Ekibi yalnızca kurulum yapmakta ve açık kaynak kod olarak sunulmamaktadır.

İndirilmesi: İndirmeye olanağı mevcuttur fakat şu an indirmeye henüz Hemen Tasarım tarafından izin verilmemektedir. İlerleyen süreçte açık kaynak kodlu, kullanıma hazır olarak indirilmesine, kurulup kullanılmasına imkan sunulacaktır.

Kullanım: Özelleştirme ve birtakım geliştirmeler içerdiği için belli bir ücret dahilinde sunulmaktadır. Web site hizmeti alındığında Alan adı, Hosting ve WPCMS için ücret talep edilir.

Tasarım: Standart tasarım ve varsayılan tema desteği Wordpress alt yapısına uygun olan ASTRA temasıdır. Wordpress, HTML-CSS tabanlı tüm temaları desteklemektedir. PHP7 Desteği bulunması gerekir.

Uyumluluk: Hemen Tasarım WPCMS, Mobil ve Tablet uyumlu, responsive yapıdadır. SEO optimizasyonu tam ve arama motorlarıyla uyumlu çalışır. Blog ve içerik sitesinin yanı sıra e-ticaret platformu kurmanıza da olanak tanır.

Dosya-URL Dizilim: PHP Temeliyle Wordpress mantığında SEO uyumlu URL dizilimini destekler. www.siteadi.com/klasor şeklinde URL yapısı kullanır.

Hemen Tasarım WP CMS İle Ne Tür Siteler Hazırlanabilir?[düzenle | kaynağı değiştir]

WP CMS ile birçok türde web site hazırlamak mümkündür. İhtiyaç duyulabilecek birçok öğe, element, modül ve eklenti varsayılan olarak hazır gelir. Ek bir kurulum ve eklentiye ihtiyaç duymazsınız.

Hemen Tasarım WP CMS Görüntüsü
Hemen Tasarım WP CMS Görüntüsü

Aşağıda listelenen site türlerini ve daha fazlasını kolayca WP CMS ile yapabilmek mümkündür.

  • Kurumsal firma siteleri,
  • Çevrim içi satış ve e-ticaret siteleri
  • Bloglar
  • Portfolyo – CV siteleri
  • Çevrim içi kurs siteleri
  • Forumlar
  • Sosyal ağlar
  • Chat odaları
  • Galeriler
  • Haber Portalı
  • Online dergi siteleri
  • Sözlük siteleri
  • İş bulma siteleri
  • Üyelik gerektiren siteler
  • Online rezervasyon gerektiren siteler
  • Quora gibi soru-cevap siteleri
  • Bağış toplamak için kar amacı gütmeyen web siteleri
  • Vikisöz gibi bilgi tabanları
  • Wiki siteleri
  • YouTube gibi medya siteleri
  • Açık artırma ve kupon siteleri ve daha fazlası...

WP CMS İle Hazırlanmış Bazı Siteler[düzenle | kaynağı değiştir]

  1. Hemen Tasarım E-Ticaret Platformu: www.hementasarim.com
  2. Kaliteli Yaşa: www.kaliteliyasa.com
  3. Fly Destek: www.flydestek.com
  4. Rastgelelik Arama Motoru: www.rastgelelik.com

Neden WP CMS Kullanılmalı?[düzenle | kaynağı değiştir]

  • Çünkü özelleştirilmiş ve büyük oranda Türkçe desteği tamdır.
  • Milyonlarca Wordpress temasını ve eklentisini destekler.
  • SEO ve Mobil & Tablet uyumluluğu tamdır.
  • Kurulumu ve kullanımı basittir.
  • Esnektir, kodlama ve özelleştirme olanağı bulunur.
  • Sıkça güncellenmektedir.
  • Farklı dosya türlerini, hatta webp resim formatını destekler.
  • Alan adı + Hosting dahil ve hariç seçenekleri mümkündür.
  • İndirme ve taşıma olanağı bulunur.
  • HTML, PHP, JS ve CSS dilleriyle ve bunlara ek olarak Wordpress, Elemenator, Woocommerce, uCoz gibi teknolojilerle güçlendirilmiştir.

Ayrıca Bakınız[düzenle | kaynağı değiştir]

  1. WP CMS Sürümleri
  2. Güncellemeler